Sidor

lördag 23 september 2017

   Ulrik Barfod

En unik möjlighet att arbeta med en unik mästare.
Ögonblick utan struktur detta arbete hjälper oss att gå mot en mer autentiska jag.  Vem är jag just nu – vem är du just nu? Vad händer i detta möte? Vad är mitt uttryck – vad gör mitt uttryck vill göra? Vad vill jag skapa med kropp och röst? 
Kan jag släppa taget om gamla sätt och förmågor? Vad håller nu? I min kropp min röst varifrån kommer? Hur min röst flytta min kropp? Tillåta mig själv att flyttas - rörd av mitt eget uttryck.
Sångpedagog, experimentell röst artist bor i Hannover, Tyskland arbetat med Roy Hart Theatre sedan 1989 Roy Hart; röst lärare sedan 1993

Ulrik  föreställer sig Roy Hart arbete som en fysisk förkroppsligade ljud ,uttryck, där han inkluderar många element: andlighet, vision, färger, drömmar, historia, musik, mänskligheten...
Ulrik Barfods bakgrund är musik, som han studerat på universitet i Danmark. Han var en professionell körledare under sina studier i Danmark och Frankrike.


Han uppträdde som en röst konstnär med Roy Hart Theatre, och sedan som solist.
Han började undervisa röst i början av nittiotalet och var en sångpedagog för många soloframträdanden och teateruppsättningar, samt vid The State Theatre School av Tyskland. Ulrik Barfod har tränat med Jonathan Hart-Makwaia, Robert Harvey, David Goldsworthy, Rosemary Quinn. Han talar danska, svenska, tyska, franska, engelska. Ulrik ger workshops runt hela världen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar